4-12 jaar
Schoolgaande kinderen zijn voortdurend in ontwikkeling. Het is voor hen van cruciaal belang om ruimte te hebben voor beweging en ontdekking.
Door te spelen, te verkennen en door te zetten, ontwikkelen zij niet alleen fysieke vaardigheden, maar ook hun zelfvertrouwen. Net als bij baby’s en jonge kinderen is het belangrijk dat schoolgaande kinderen niet beperkt worden in hun ontwikkeling. Ze moeten optimaal gebruik kunnen maken van hun potentieel. We streven ernaar om hen te ondersteunen in het bereiken hun optimale fysieke en mentale groei, rekening houdend met de individuele ontwikkelingssnelheid van het kind.
Hieronder treft u enkele hulpvragen die bij uw kind van toepassing kunnen zijn:
Mijn kind heeft moeite met vaardigheden als lopen, rennen, springen of balanceren
Mijn kind heeft zijn of haar lichaam niet goed onder controle
Mijn kind heeft moeite met fijn motorische taken zoals tekenen, schrijven of knippen
Mijn kind pakt een pen of potlood niet goed vast
Mijn kind doet liever niet mee aan gymlessen of buiten spelen
Mijn kind lijkt angstig met bewegen
Mijn kind beweegt houterig, onhandig of gespannen
Mijn kind staat met overstrekte knieën en een holle rug
Mijn kind valt vaak of stoot zich vaak of heeft vaak blauwe plekken
Mijn kind vraagt vaak om hulp tijdens aan-of uitkleden of eten met mes en vork
Mijn kind lijkt achter te lopen in vergelijking met leeftijdsgenootjes
Mijn kind is overgevoelig voor zintuiglijke prikkels zoals aanraking, geluid of licht. Hij of zij trekt zich terug, houdt handen voor oren of ogen, vermijd bepaalde voedingsmiddelen of kleding en kan overstuur raken wanneer dat niet kan of mag.
Mijn kind is ondergevoelig voor zintuigelijke prikkels. Hij of zij is erg aanwezig, maakt veel lawaai, ziet geen gevaar, merkt zachte aanrakingen niet op
Mijn kind heeft een sportblessure
Mijn kind zit erg voorovergebogen en lijkt een houdingsprobleem te hebben
Mijn kind geeft aan pijn te hebben in voeten, knieën, rug of ergens anders, tijdens of na spelen of bewegen
Mijn kind houdt vocht vast als gevolg van bekende of onbekende reden
Mijn kind heeft een syndroom of beperking
Staat de hulpvraag van uw kind hier niet bij? Neem dan vrijblijvend gerust contact op. Wellicht kunnen we u toch verder helpen.


